Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. ELAZIĞ VALİLİĞİ
T.C. ELAZIĞ VALİLİĞİ
T.C. ELAZIĞ VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Kurumsal Kimlik Mevzuat Tarihçe Görev Yapan Valiler İl Protokol Listesi
  • ELAZIĞ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Elazığ Muhtarlar İsim ve İletişim Listesi Kamu Hizmet Standartları Proje ve Yatırımlarımız KÖYDES Resmi İlan Portalı İnsan Hakları Arabuluculuk
  • GÜNDEM
    Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular İhaleler Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
10
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
        • Numan HATİPOĞLU
      • Vali Yardımcılarımız
        • Recep GÜNDÜZ
        • Oltan BAYRAKTAR
        • Armağan YAZICI
        • Ömer Faruk ATEŞ
      • Kaymakamlarımız
        • Furkan Taha TÜRKMENOĞLU
        • Hamza SELÇUK
        • Mesut ATEŞ
        • Hasan Hüsnü TÜRKER
        • Osman Oğuz EKŞİ
        • Furkan ATALIK
        • Mustafa DİLEKLİ
        • Mustafa ATIŞ
        • Hulusi TEKE
        • Efecan ŞAHİN
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Enerji Yönetim Birimi
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Tarihçe
    • Görev Yapan Valiler
    • İl Protokol Listesi
  • ELAZIĞ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • Elazığ Muhtarlar İsim ve İletişim Listesi
      • Merkez Belde ve Mahalle Muhtarlarımız
      • Merkez Köy Muhtarlarımız
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Proje ve Yatırımlarımız
    • KÖYDES
    • Resmi İlan Portalı
    • İnsan Hakları
    • Arabuluculuk
  • GÜNDEM
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM

BASKİL

        Baskil ve çevresinin de içerisinde bulunduğu Doğu Anadolu Bölgesi birçok medeniyetin kurulmasına beşiklik etmiş birçok beylik,devlet ve imparatorluğun kurulmasına mekan teşkil etmiştir.
        Baskil ve çevresi Mezopotamya ile Anadolu’yu birbirine bağlayan yollar üzerinde bulunmaktadır.Kalkolitik ve Neolitik döneme ait Şemsiyetepe Höyüğü, İmikuşağı Höyüğü ve Habibuşağı Höyüğü bulunmaktadır. Baskil,orta ve son tunç çağına ve Hitit dönemine ait bulgular İmikuşağı ve Şemsiyetepe Höyüklerinde rastlanmaktadır.Bu yerleşim yerleri Hitit ve Hurri mücadelesinin yaşandığı bir bölge olmuştur.Demir çağa ait bulgular Asurlara ait olup Kaleköy,İmikuşağı,Şemsiyetepe ve Habipuşağı Höyüklerinde ele geçirilmiştir.
        Urartular,Baskil ve çevresini M.Ö.805 yılında ele geçirmişlerdir.Habibuşağı, İZOLLU KİTABESİnde Urartu kralı 2.Sardun’un kazandığı zafer anlatılır.
        Urartular, Baskil çevresinde birçok kale yapmışlardır.Bu kaleler genellikle ticaret yollarını,yerleşim merkezlerini ve ekip-biçilen tarlaları korumak için garnizonlar şeklinde tertip edilmiştir.
        Baskil ve çevresinde M.Ö 8.yy' de İskit ve Med saldırılarıyla Urartu egemenliği bitmiştir.Medlerden sonra Persler bölgeyi ele geçirmiştir.Perslerden sonra kısa süre Helen İmparatorluğu’nun eline geçmiştir. Daha sonra Roma İmparatorluğu’nun idaresine girdi. Uzun bir süre Bizans ve Sasani mücadelesine tanıklık etti. Bir ara müslüman Arapların eline geçti.
        1071 Malazgirt Zaferiyle Türk hakimiyetine geçti.Sırasıyla Artuklar,Selçuklar,Moğollar,Dulkadiroğulları,Akkoyunlar ve Osmanlı İmparatorluğu’nun hakimiyet sahası olmuştur.
        1085 yılında Selçukluların komutanı Çubuk Bey tarafından Bingöl ve Harput çevresi Türkler tarafından ilk kez ele geçirilmiş oldu. Bingöl ve Harput çevresine dolayısıyla Baskil’e Türkistan’dan getirilen konar-göçer Türk grupları yerleştirilerek bölgeyi Türkleştirme –İslamlaştırmaya yönelik bir iskan politikası uygulanmıştır.
        Bölgedeki kaleleri ve kervansarayları birbirine bağlayan, askeri ve ticari bir öneme sahip Kömürhan, Selçuklular döneminde alınmıştır.
        Baskil ve çevresi Yavuz Sultan Selim döneminde Osmanlıların eline geçmiştir(1514). Kanuni Sultan Süleyman döneminde Malatya sancağına bağlanmıştır. Kömürhan, 4.Murat döneminde 1623-1640 yılları arasında yapılmıştır. Fırat’tan karşıya geçilmesi gereken kömürlerin bu handa biriktirildiği ve kelekler vasıtasıyla sevk edildiği bilinir. Kömürhan ismi de buradan gelmektedir.
        1881 tarihli Mamuratül Aziz Salnamesindeki bilgilerden Baskil’in Mamuratül Aziz’e(Harput) bağlı olduğunu görmekteyiz.
        Baskil ilçesinin ilk kurulduğu yer, şuan ki ilçe merkezinin 3 km batısında yer alan Eski Baskil mahallesidir ve 1926 yılında kurulmuştur.O dönem itibariyle Baskil ilçesi 3 nahiye 60 köylük bir idari yönetim birimi olarak karşımıza çıkar.1928 yılında ilçe merkezi Nazaruşağı köyüne(şu an Nazaruşağı Mahallesi) taşınmıştır.1929 yılında ilçe merkezi bu defa Şefkat Köyüne(şuan Şefkat Mah) kaydırılmıştır. İlçe merkezi olarak kullanılan bu üç bölgede de devlet tarafından yapılmış hükümet binaları olmadığından ilçe merkezinin taşındığı bölgelerdeki haneler devlet daireleri olarak kullanılmıştır.
        1933 ilçe merkezi şuanda bulunduğu bölgeye taşınmıştır. Bunda en önemli etken Baskil-Malatya demiryolu işletmesinin 16 Kasım 1933' te açılmasıdır.
        Baskil ilçe merkezinden Baskil –Elazığ, Baskil-Malatya yönlü ulaşımın rahat bir şekilde yapılması şuanki ilçe merkezinin kısa bir süre sonra hızlı bir yerleşime sahne olduğu görülmektedir. Yeni kurulan Baskil ilçe merkezine Eski Baskil ,Odabaşı veNazaruşağı köyleri mahalle adı altında bağlanmıştır.1954 te Şefkat Köyü mahalle olarak ilçe merkezine bağlanmıştır.
        1927 nüfus sayımına göre Baskil ilçe merkezinin nüfusu 386 kişi , 1950 de 1244 kişi,1975 yılında 5119 kişi ve 2000 deki nüfus sayımına göre 11.800 kişi olduğu tespit edilmiştir.
        Baskil, Cumhuriyet Döneminde kurulan bir kasaba olduğu için çok eski tarihi bir kültür tesisi yoktur. Cumhuriyet sonrası kasabada 1 lise,2 ilköğretim okulu, 1 yatılı ilköğretim okulu ve Halk Eğitim Merkezi açılmıştır.
 
GEÇİM KAYNAĞI
        İlçemizin sosyal ve ekonomik yapısı incelendiğinde halkın % 65’i çiftçilik yaparak geçimini sağlamaktadır.Okuma – yazma oranının yüksek olduğu Baskil’de, kamu ve özel sektörde çalışarak geçimini sağlayan aile sayısının fazla olduğu gözlenmektedir.
        Baskil’de tarım ve hayvancılık ile uğraşan; Ziraat Odası’na kayıtlı olan toplam 5120 çiftçi bulunmaktadır. Özellikle kayısıcılığın yaygın olduğu Karakaya Baraj Gölü sahilinde bulunan köylerimizde seracılık, sebze ve meyve yetiştiriciliği yapılmaktadır. Bilaluşağı, Çiğdemli, Kumlutarla, Gemici ve diğer köylerde karpuz ve kavun rekoltesi çok yüksektir.İlçemizde resmi verilere göre yıllık olarak:
- 68.000 ton kayısı
- 40.000 ton buğday
- 25.000 ton arpa
- 2.000 ton hububat(nohut,mercimek vb.)
- 75.000 ton sebze
- 500 ton yem bitkileri,üretildiği saptanmıştır.
        Ayrıca hayvancılık yapılmakta olup, 4.100 adet büyükbaş hayvan, 11.600 adet küçükbaş hayvanın yanı sıra 14.200 adet kümes hayvanı bulunmaktadır. Son yıllarda arıcılık yaygın olarak yapılmaktadır.
        Ücret gelirinin yanı sıra SSK, Emekli Sandığı ve Bağkur gibi sosyal güvenlik kurumlarından emekli maaşı alan aile sayısı da oldukça fazladır. Bu veriler göz önüne alındığında ilçemiz maddi yönden zengin bir ilçedir. Kişi başına göre gelir dağılımı yıllık olarak 1.670$ civarındadır.
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
Kültür Mah. Gazi Caddesi No:69 Merkez/ELAZIĞ
Valilik Santral :0(424) 237 45 99 Özel Kalem: 0(424) 280 14 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız