Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Diğer Valilikler

Valilikler

T.C. ELAZIĞ VALİLİĞİ
T.C. ELAZIĞ VALİLİĞİ
T.C. ELAZIĞ VALİLİĞİ
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Kurumsal Kimlik Mevzuat Tarihçe Görev Yapan Valiler İl Protokol Listesi
  • ELAZIĞ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kolluk Personeli İhbar/Şikayet Elazığ Muhtarlar İsim ve İletişim Listesi Kamu Hizmet Standartları Proje ve Yatırımlarımız KÖYDES Resmi İlan Portalı İnsan Hakları Arabuluculuk
  • GÜNDEM
    Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular İhaleler Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
°C
3
Haziran2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • Valimiz
        • Numan HATİPOĞLU
      • Vali Yardımcılarımız
        • Recep GÜNDÜZ
        • Oltan BAYRAKTAR
        • Armağan YAZICI
        • Ömer Faruk ATEŞ
      • Kaymakamlarımız
        • Furkan Taha TÜRKMENOĞLU
        • Hamza SELÇUK
        • Mesut ATEŞ
        • Hasan Hüsnü TÜRKER
        • Osman Oğuz EKŞİ
        • Furkan ATALIK
        • Mustafa DİLEKLİ
        • Mustafa ATIŞ
        • Hulusi TEKE
        • Efecan ŞAHİN
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl Enerji Yönetim Birimi
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Kurumsal Kimlik
    • Mevzuat
    • Tarihçe
    • Görev Yapan Valiler
    • İl Protokol Listesi
  • ELAZIĞ
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kolluk Personeli İhbar/Şikayet
    • Elazığ Muhtarlar İsim ve İletişim Listesi
      • Merkez Belde ve Mahalle Muhtarlarımız
      • Merkez Köy Muhtarlarımız
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Proje ve Yatırımlarımız
    • KÖYDES
    • Resmi İlan Portalı
    • İnsan Hakları
    • Arabuluculuk
  • GÜNDEM
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • İhaleler
    • Yemek Listesi
  • İLETİŞİM
 

Elazığ İl Pandemi Kurul Kararı-2

13.08.2020
 
Elazığ İl Pandemi  Kurul Kararı
Karar Tarihi: 05/08/2020
Karar No : 2

Elazığ Pandemi Kurulu, 05.08.2020 Çarşamba günü Elazığ Valimiz Sayın Erkaya YIRIK başkanlığında, Koronavirüs (Covid-19) Salgını hakkında alınacak tedbirler kapsamında toplanmıştır.

Covid19 salgınının toplum sağlığı ve kamu düzeni açısından oluşturduğu riski yönetme, sosyal izolasyonu temin, fiziki mesafeyi koruma ve yayılım hızını kontrol altında tutma amacıyla Sağlık Bakanlığı ve Koronavirüs Bilim Kurulunun önerileri, Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatları doğrultusunda birçok tedbir kararı alınarak uygulamaya geçirilmiştir.

İçerisinde bulunduğumuz kontrollü sosyal hayat döneminde Koronavirüs salgınıyla mücadelenin etkin olarak sürdürülebilmesi için tedbirlere riayet edilmesi elzemdir. Gelinen aşamada erken tespit, evde izolasyon ve evde tedavi süreçlerinin ön plana çıktığı ve alınacak tedbirlerin de bu önceliklere göre şekillendirileceği yeni bir döneme girilmiştir. Bu yeni dönemde yürütülecek faaliyetlerde rehberlik, ikna edicilik ve caydırıcılık ilkeleri önem kazanmıştır.

Kontrollü sosyal hayat sürecine uygun olarak salgınla mücadelenin temel prensipleri olan temizlik, maske ve fiziki mesafe kuralları ve 30.07.2020 tarihli ve 12682 sayılı ek tedbirler konulu İçişleri Bakanlığı Genelgesi doğrultusunda;

Bulaş sürecinin hızla arttığı bugünlerde;

1. Hastalığın ağır seyrettiği vakalar hariç olmak üzere;
• Hastalık belirtisi gösteren kişiler ile temaslı oldukları kişilerin numunelerinin evlerinde alınıp evlerine teslim edilmesi,
• Pandemi bulaş süreci ve izolasyonun senkronize bir çalışma olmasından dolayı izolasyon süreçlerinin evde izlenmesine,
• İlimiz ve bağlı ilçelerindeki tüm 112 Acil Sağlık Hizmetleri birimlerinde ihtiyaç duyulan araç ve personel desteğinin kurumlarımız tarafından ivedilikle karşılanmasına,
• Filyasyon döneminde Covid-19 semptomları olmayan fakat Covid-19 testi pozitif çıkan hastaların evde takip edilmesine,
• HES kodu olmayan hastaların izolasyon süreçleri boyunca ikametlerinden çıkmamaları; Halk Sağlığı Başkanlığı tarafından izolasyonda tutulan hasta listelerinin Emniyet ve Jandarmaya günlük olarak bildirilmeleri, bildirilen hastaların Emniyet ve Jandarma tarafından evde denetimlerinin yapılması,
• Maske denetimlerinin daha sıklıkla yapılmasına, ikna edicilik ve caydırıcılık ilkelerinin etkili olmaması durumlarında ceza etkinliğinin faal durumu getirilmesine;
• A tipi Filyasyon ekip sayılarının artırılmasına;
• Hastalık belirtisi gösteren kişilerin hastaneye nasıl başvuru yapacakları ve nasıl hareket edecekleri konularında gerekli bilgilendirme yöntemleri ( yerel basın, radyo yayınları, afiş vb.) kullanılarak hastaneye geliş gidişlerinin kolaylıkla yapabilmelerinin sağlanmasına,
• Mücavir alan dışında ikamet eden hastaların nakillerinin yapılabilmesi için gerekli prosedürlerin derhal çözüme kavuşturulmasına;
• Salgın Denetim Merkezinin ivedilikle kurularak faaliyetlerine başlamasına;
• Salgın ile ilgili olarak temizlik, maske ve sosyal mesafe kurallarına uyulması için İl Emniyet Müdürlüğü ve Belediye Başkanlığınca vatandaşlarımıza anons yöntemi kullanılarak (sesli) gerekli duyuruların yapılmasına;
• “Filyasyon Çalışmaları Takip Kurulları”nın oluşturulmasına ve derhal faaliyetlerine başlamasına; ( STK’larında bu kurula dahil edilmesine)
• Taziye Evlerinde, Evlerde ve Açık Alanlarda taziye yapılmaması için gerekli tedbirlerin alınmasına, konu ile ilgili olarak gerekli duyuruların ve bilgilendirmelerin vatandaşlarımıza yapılmasına,
• Salgın ile ilgili olarak Camilerimizde gerekli önlemlerin alınmasına, hutbe ve vaazlarda cami cemaatinin temizlik, maske ve sosyal mesafe kurallarına uymaları konusunda gerekli bilgilendirmelerin yapılmasına;
• Çay ocaklarında, toplu olan mekânlarda yanaşık düzen değil sosyal mesafe kuralının uygulanması için gerekli uyarıların ve denetimlerin sıklıkla yapılmasına;
• Tarama Test Merkez sayısının artırılması ve her vatandaşımızın hizmet alacağı mesafede kurulmasına özen gösterilmesi ve Tarama Merkez yerlerinin vatandaşlarımızın bilgisine sunulması;
• Kamu Kurum ve Kuruluşlarında izinlerin asgari seviyede tutulmasına; izin alan personellerimizin il dışına çıkıp bulaş riskinin artırmalarının engellenmesi için izinlerin 10 günü geçmemesi,
• İzolasyonda olan şüpheli vakalara; uymaları gereken kurallar ve ilgili birimler tarafından yapmaları istenen kurallara riayet etmeleri için maddeler halinde tebliğ-tebellüğ yapılmasına;
• Sivrice Hazar Gölüne giriş çıkışların kontrollü yapılması için gerekli tüm önlemlerin alınmasına; Diyarbakır’daki artan vakalar nedeniyle Gezin ve Sivrice Hazar Gölüne giriş ve çıkışların kısıtlanması için gereken tüm önlemlerin alınmasına,
• Denetim ekiplerine, denetim yapılan yerlerin Oda Başkanlarının da dahil edilerek sonuç alınacak denetimlerin olmasının sağlanmasına,

2. İl/İlçe Sağlık Müdürlüklerinden temin edilen izolasyona tabi kişi bilgilerinin özellikle ilk 7 günlük süre içerisinde izolasyon şartlarına uyulup uyulmadığının Vali Yardımcısı/Kaymakam ve kolluk birimlerince birebir takip edilmesi ve sıklıkla denetlenmesine,

3. İllerde Vali Yardımcısı ve İlçelerde Kaymakamlar başkanlığında “Filyasyon Çalışmaları Takip Kurulları” oluşturulması; hasta, yatan hasta, ağır hasta ve izolasyondaki kişi sayısındaki değişimin bire bir takip edilerek her gün saat 16:00’da sağlık, kolluk ve uygun görülen diğer birim temsilcileriyle bir araya gelinmesi, alınması gerekli önlemlerin belirlenmesi ve hasta, yatan hasta, ağır hasta ve izolasyondaki kişinin temaslılarına daha hızlı ve etkili ulaşabilmek amacıyla oluşturulan filyasyon ekiplerine kolluk birimleri ile köylerde/mahallelerde muhtar, öğretmen ve imamlarca gerektiğinde destek verilmesi ve bu kişilerin bilgilendirilerek izolasyonda kalmalarının sağlanmasına,

4. 112 Acil Sağlık Hizmetleri yetersiz kaldığında kurumlardan araç temin edilmesine,

5. Batman ve Tunceli illerindeki vakaların testlerinin ilimizde sonuçlandırıldığı ve iş yükünün arttığı, bu yüzden ilave tedbirlerin (ek makine vb.) alınması, elinde PSR test
makinesi bulunan ilgili kurumlardan istenilmesi,

6. Hasta nakillerinin tek noktadan yapılmasına,

7. Salgın denetim merkezi kurulmasına,

8. HES Kodu olmayan hastaların seyahat ederek hastalığı bulaştırmalarının engellenmesine,

9. Hastalığın erken dönemde tespiti ve izolasyon sürecinin başlatılabilmesi için vatandaşlarımızın kendilerinde ilk belirtileri hissettikleri anda sağlık kuruluşlarına başvurmaları yönünde bilgilendirilmelerine,

10. Basın açıklamalarında, konuşmalarda ve diğer iletişim platformlarındaki paylaşımlarda temizlik, maske ve mesafe vurgusunun yapılmasına,

11. Maske kullanımı ile fiziki mesafeye uyulmasının hastalığın yayılım hızını azalttığı göz önünde bulundurularak denetimde bulunan personelin örnek olmasına yönelik gerekli uyarıların yapılmasına,

12. Maske denetimlerinin sıklıkla yapılması ve ceza etkinliğinin faal hale getirilmesine,

13. Covid-19 hastalarının hastaneye geliş-gidişleri esnasındaki sıkıntıların giderilmesine,

14. İl bazında hasta, yatan hasta, ağır hasta ve izolasyondaki kişi sayısındaki değişimin bizzat takip edilerek artış ve azalışlara göre gerekli tedbirlerin alınması,

15. Günlük ve haftalık artış oranları yüksek seyreden kritik illerde ilave tedbirlerin ve denetim faaliyetlerinin en üst seviyede uygulanmasına,

16. Covid19 denetim faaliyetlerinin etkinliğinin ve görünürlüğünün artırılmasına,

17. Tedbir ve denetimlerin Emniyet Müdürlüğü tarafından sesli uyarılarla yapılmasına,

18. Uyarıların görsel uyarılarla desteklenmesine (Görsel Basın vb.),

19. İş yeri denetimlerinin sıklaştırılmasına,

20. Çay ocaklarında, cafe vb. insanların toplu halde bulunduğu işletmelerde mesafe kurallarına uyulmasına ve gerekli denetimlerin yapılmasına,

21. Düğün, nişan, sünnet vb. organizasyonlarda;
• Maske kullanımı ile fiziki mesafeye uyulması kurallarına aykırı durumlara kesinlikle müsaade edilmemesine,
• Uyulması zorunlu kurallara ilişkin sektör temsilcileri/işletmeciler/organizatörler ve esnaf odaları temsilcileri ile toplantılar düzenlenmesi, İl/İlçe Hıfzıssıhha Kurulu kararlarının ilgililere tebliğ edilmesi, tedbirlere riayet etmeleri hususunda uyarılmalarına, ilgili kurumların gözetiminde denetim ekiplerinin oluşturulmasına,
• Uyarıcı ve uzman denetim ekipleri marifetiyle denetimler gerçekleştirilmesine,
• Birinci ihlalde uyarı,
• İkinci ihlalde idari para cezası,
• İşyeri/işletmenin vatandaşlarımızın sağlığını koruyabilecek şekilde uygun hale getirilmesi için üçüncü ihlalde 1 gün; dördüncü ihlalde 3 gün süreyle faaliyet durdurma, cezalarının uygulanmasına,
• Uyarıcı ve uzman denetim ekipleri dışında ayrıca, tedbirlere riayet edilip edilmediğini tespit etmek üzere sivil personel veya resmi görevliler (sivil kıyafetli) marifetiyle denetim yapılmasına,
• Denetimlerin uyarıcı, rehberlik edici ve caydırıcı bir anlayışla nezaketle yapılmasına,

22. Toplu taziye uygulamasının olduğu İlimizde;
• Taziye evlerinde,
• Evlerde,
• Açık alanlarda taziye yapılmamasına, denetimlerin sıklaştırılmasına ayrıca bu hususa ilişkin aşağıdaki metnin camilerde hutbelerde ve belediye hoparlörleri ile kolluk araçlarından günde en az 1 kez anons edilmesine,

“Kıymetli Hemşehrilerimiz,

Salgın tehlikesi devam etmektedir. Yapılan tespitlerde salgının taziyelerden daha fazla yayıldığı anlaşılmıştır. Taziyelerimizin salgın döneminde toplu şekilde hiçbir ortamda yapılmaması kararı alınmıştır. Cenabı Allah tüm geçmişlerimize rahmet eylesin.”

23. Salgınla mücadelede gelinen bu yeni dönemde;
• Valilik bünyesinde salgın denetim faaliyetlerinin tek elden eşgüdümünü ve yönetimini sağlayan İl Salgın Denetim Merkezi oluşturulması,
• İhlallere dair her türlü şikâyet ve ihbarların yapılabileceği bir çağrı sisteminin kurulması,
• Denetlenen işyerleri, şehir içi toplu taşıma araçları, ticari taksiler ve kişilerin isim, adres, zaman, varsa ihlalin mahiyeti ve diğer bilgilerin kaydedileceği merkezi bir veri tabanının teşkil edilmesi,
• Tüm kurumların personel ve araç desteği ile yetkilendirilmiş uyarıcı ve uzman denetim ekipleri oluşturulması,
• İlimiz Valiliği bünyesinde Koronavirüs salgınıyla mücadelenin etkin sürdürülebilmesi için kurul oluşturulması,
• Oluşturulan kurullarda STK’ların kesinlikle yer almasına,
• İşyerleri, şehir içi toplu taşıma araçları ve ticari taksilerde Hayat Eve Sığar “Güvenli Alan” sisteminin kullanımının yaygınlaştırılması ve vatandaşların sistem üzerinden gelen salgın kurallarına uyumu değerlendiren geri bildirimlerine göre denetimlerin yoğunlaştırılması; bu süreç sonunda tedbirlere uyan işyerlerinin ödüllendirilmesi ve diğer işyerlerinin teşvik edilmesi amacıyla art arda yapılan üç denetim sonucunda Sağlık Bakanlığı “Covid19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi” ile İçişleri Bakanlığı denetim formlarında belirtilen kurallara uyduğu tespit edilen işyerleri, şehir içi toplu taşıma araçları ve ticari taksilere “Güvenli Alan” logosu verilmesi, aşamalarını içeren ve pilot olarak Kırıkkale İlinde başlatılması öngörülen “Koronavirüs İl Denetim Uygulaması Modeli”nin elde edilecek sonuçlara göre İlimizde de yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmalara başlanılması hususlarında planlamaların yapılmasına,

Kaymakamlıklar ve ilgili Kurumlarca yukarıda belirtilen esaslara göre uygulamada herhangi bir aksaklığa meydan verilmemesine ve mağduriyete neden olunmamasına, tedbirlere uymayanlarla ilgili Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesine, aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem yapılmasına, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195’inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılmasına,

Oy birliğiyle karar verilmiştir.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Resmi Gazete
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
Kültür Mah. Gazi Caddesi No:69 Merkez/ELAZIĞ
Valilik Santral :0(424) 237 45 99 Özel Kalem: 0(424) 280 14 00
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız